Kontakt

julmysigt@gmail.com

lördag 5 oktober 2013

Jullista =)

Hittade denna lista hos Ellinors Julblogg
1. Vilket datum klär du granen?
Brukar bli dagen efter Lucia 14/12.
2. Vilka julmarknader brukar du besöka?
Jag brukar gå några olika.
Lisebergs Julmarknad, Skansen, Gamla stan i Sthlm, Sigtuna samt Steninge slott.

3. Om du julpysslar vad gillar du bäst att göra då?Jag gillar att brodera samt att baka.
4. Brukar din stad/by pynta mycket eller lite?
Nja i kommunen så pyntas det inte så jättemycket men inne i Stockholm så blir dom bättre och bättre.

5. Har ni tomte?
Nej ingen tomte.
6. I vilka rum brukar ni ha julgardiner?
Jag har bara julgardiner i köket, tycker det passar bäst där.
7. Vad gör du dan före dopparedagen?
Slå in lite julklappar kanske eller att bara ta det lugnt.
8. Vad är viktigaste som du måste baka till jul?
Pepparkakor, ingen jul utan dom.

9. Favoritjulgodis som måste finnas på ditt gottebord?
Marsipangodis!
10. Dricker ni glögg på julafton i så fall när på dagen?
Utspritt under hela julafton.
11. Vem är det som julpyntar hemma hos er?
Det är jag, mannen är inte så intresserad av att pynta då han tycker att jag sköter det bra.
12. Julknäcke eller vörtbröd?
Vörtbröd är så gott.
13. Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Ja bara jag hinner med några timmar med familjen före eller efter jobbet.
14. Hur ser din julfrukost ut?
Risgrynsgröt.
15. Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av någon i din släkt?
Har nog inget släktrecept.
christmas-gifts









1 kommentar: