Kontakt

julmysigt@gmail.com

måndag 7 oktober 2013

Rolig lista =)

Hittade denna lista på Annas glittriga julblogg och den är jättebra för att folk ska få lite mer info om oss julbloggare.
“Jag är lite nyfiken på alla er som har tittat in här på min julblogg (tack för att ni vill läsa om mitt julliv!), så jag tänkte ställa några frågor till er:” (taget från Annas glittriga julblogg)
Här kommer svaren för Caroline (Bloggen Julmysigt)
1. Vart bor ni (det räcker med landskap alt. närmaste största stad, om ni inte vill skriva ut staden/orten/samhället)? Bor i några mil norr om Stockholm.
2. Hur bor ni (villa, stuga, lägenhet...)?Bor i en gammal villa.
3. Hur gamla (unga!) är ni?
Jag är 32år ung Blinkar
4. Hur länge har ni julbloggat?Började i september 2013.
5. Hur gillar ni att packa in era julklappar (färgglada paket, naturmaterial, cellofan..)?Det skiftar från år till år, ibland vill jag ha gammeldags stil och nästa år kan jag vara sugen på blanka papper.
6. Hur pyntar ni utsidan av ert boende?Ljusslingor och granris.
7. Har ni julgran (riktig eller plast)? Och hur pyntar ni den?har blivit att vi har en oäkta, vill gärna ha granen framme länge och äkta börjar ju gärna barra ner hela huset.
Jag gillar att pyntet går i samma färger, favoriten är rött pynt i olika nyanser.
8. När börjar ni julpynta?Helgen innan första advent.
9. Brukar ni åka till Jul på Liseberg (alt. någon annan stor julmarknad)?Ja Liseberg är en stor favorit, men även Skansen i Stockholm samt Gamla stan i Stockholm.
10. Vem är er favorit-julvärd i SVT?Eftersom jag växte upp med Arne Weise så är han den stora favoriten.

11. Vilken doft förknippar ni mest med julen?För mig är det nog kanel.
 
Hoppas fler vill svara på dom här frågorna.










3 kommentarer:

  1. ja, jag har också svarat på dom. Det är roligt att få lära känna varandra lite mer :) jag tycker också smaken av kanel är mest jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är kul att läsa folks svar =D
      Det är kul att vi är i så spridda åldrar också.

      Radera
    2. Kul med spridda åldrar ja :) men det som jag tycker är bäst, är att alla alltid är glada och trevliga :)

      Radera