Kontakt

julmysigt@gmail.com

torsdag 25 september 2014

Det här med julklappar...

Samma visa varje år...
Vad ska man köpa till folk i julklapp?
Ja det är lika svårt varje år, lyckas jag lirka ur nån vad dom skulle vilja ha så blir jag överlycklig.
Men oftast är svaret "nja jag vet inte riktigt vad jag önskar mig" eller svaret från mamma som jag och syster får varje år "jag vill ha snälla barn..." brukar kontra med att det är för sent för det hehe.
Nu får hon önska sig snälla barnbarn istället ;-)

Föräldrar är svårt att köpa till, oftast så köper dom ju saker som dom vill ha eller behöver själva.

Syskonbarnen är lite halvknepiga... systerdottern är i en ålder där man inte riktigt vet vad hon vill ha.
Kanske en Barbie men samtidigt så gillar hon ju kläder och att styla sig med smycken. Ibland finns det för mycket att välja på och även det är ett problem...

Sen har vi systersonen, han är helt inne i datorer och spel.
Han har ju det mesta till datorn och han är i en knepig ålder när det kommer till spelen som han gärna skulle vilja spela men inte har åldern inne. Även han är noga med kläder och styling, speciellt håret.
Kläder är en risk att köpa till honom nu då han har blivit kräsen värre...
När man frågar honom vad han vill ha när han fyller år eller till jul så brukar jag alltid säga "vad önskar du dig som inte tvingar mig till att råna banken" annars får man tips som Cross och annat DYRT.
Dom är roliga dom små =D

Syrran har jag hyfsad koll på, skriver inget mer då hon läser här ibland hehe =P

Min man och jag har slutat ge varandra paket om vi inte vet att det finns något speciellt som personen har gått och dragit i ett tag.
Annars ger vi oss ut på gemensam shopping och shoppar det vi vill ha, mysigt det med.

Har ni bra koll på vad ni ska shoppa för julklappar?


4 kommentarer:

  1. Allmänt sett tycker jag det är svårare med vad man ska ge det manliga släktet...! Dessutom är alla syskonbarn så pass kräsna nu att de bara vill ha dyra saker som moster inte har råd med...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja dagens barn är kräsna och dyra i drift.
      Ja det är svårt att handla till männen...

      Radera
  2. Ett gott te eller kaffe är en mysig julklapp! Eller varför inte en teadventskalender http://www.aguesthousegotland.com/tekalender-2013-3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har funderat på roliga adventskalendrar till systers barn, men då blir det ju att dom får julklappar till 1:a december.
      Vet inte vad dom skulle tycka om det.

      Radera