Kontakt

julmysigt@gmail.com

lördag 6 september 2014

Hur kommer julen bli när familjen inte är som vanligt?

Har lite funderingar på hur årets jul kommer att bli, brukar fira jul med min man, min syster med barn+gubbe+hans mamma+systers pappa och mina föräldrar.

Men i år har det blivit ändringar i familjen, min syster och hennes sambo har separerat.
Visst är alla "trevliga" mot varandra men jag tror att det skulle bli konstigt om vi alla firade jul som vanligt och låtsades som ingenting.

Har frågat syster om julen men hon tycker att det är ju hur långt som helst till julen.
Känns som att det kommer bli nån sista minuten lösning som kommer bli knas.
Vill inte ha en jul där folk sitter och tjurar och ger varandra gliringar, hennes ex har en förmåga att hiva ur sig lite småelaka saker till henne och då blir jag skitirriterad.

Barnen känner ju också av om stämningen blir konstig, vill ju att dom ska ha en bra och avslappnad jul.

Om dom väljer att dela upp varannan jul med barnen så skulle jag lätt kunna fira jul 2 dagar på raken =D

Haha känns som att den här julen skulle kunna bli en bra film...

Har ni varit eller är ni i samma situation?
Hur gör ni?



2 kommentarer:

  1. Vi firar två jular, eller har gjort i alla fall. Det funkar jättebra.

    SvaraRadera
  2. Oj oj, det där låter...intressant:) Hoppas ni kan få till det så att alla får möjlighet att fira julen på ett trevligt och mysigt sätt. Att fira två gånger kan fungera ganska bra om alla är inställda på det; och för oss julnördar så är ju det inget problem!!

    SvaraRadera