Kontakt

julmysigt@gmail.com

torsdag 16 oktober 2014

Julkulor till granen

Hur pyntar ni eran gran?
Brukar ni hålla er till samma tema och färg varje år eller byter ni julkulor varje år?

När jag var liten så var granen alltid stilren, men vi hade rätt mycket julkulor i olika kulörer så hur granen skulle se ut berodde helt på vad mamma kände för just den julen.
Ibland var det rött och guld som gällde och ibland mer frostiga färger.

En av orsakerna till dom många olika kulorna var ju att dom var gjorda i glas.
Det var alltid nån eller några som gick sönder och sen blev det att man hittade nya fina.
Fanns det plastkulor till granen i början av 80-talet?

Vi hade ingen stjärna i toppen utan det var alltid en spira gjord av glas.

Jag däremot gillar att hålla mina traditioner när det kommer till granen.
I granen har jag bara röda prydnader, har glittriga röda snöflingor samt röda kulor som är i matt, blank eller glittriga.
Så även om det bara är röda saker så är dom i olika versioner av rött.

Börjar dock bli sugen på att samla på mig lite udda kulor och sätta in i granen, tex nån rolig från Disney.
Man skulle kunna köpa en speciell varje år för att fylla på granen med.

1 kommentar:

  1. Vi har alltid rött och silver! Brukar köpa någon ny glaskula varje år och byta ut de plastkulor som är kvar. Men nu har jag bytt ut alla plast, så jag får nästan inte köpa flera ;) Tycker det är enklare att ha samma färgtema år från år, lättare att komplettera samlingen då :)

    SvaraRadera