Kontakt

julmysigt@gmail.com

onsdag 22 oktober 2014

Lekt med lack

Idag plockade jag fram lackstängerna och stämpeln som jag köpte från Panduro för några veckor sedan.
Jag har aldrig lackat förut så fick prova mig fram lite.

Hade ju köpt ett silvrigt flexibelt lack som hade en veke.
Det här lacket var enkelt att använda.
Tänd veken och låt lacket droppa där du vill ha det, det svåra var att veta vilken mängd man skulle låta droppa ned på pappret.
Men efter några gånger så fick jag till det.
Det flexibla lacket blir som gummi och kan böjas, perfekt om du vill lacka ett brev.

Sen köpte jag en röd lackstång av den traditionella varianten.
Här skulle man värma stången över ett ljus, det droppade mycket och det var svårt att veta hur mycket som skulle värmas.
Jag tyckte även att lacket kyldes ned väldigt snabbt.
När man värmt en del så ska man snurra av den biten där man vill ha den.
Ja knepigt var det...tog några gånger innan det började likna något.
Men oj vad skört det här lacket var, inget som jag skulle sätta på julklappar som hivas in under granen.
Det sprack väldigt lätt.

Så min favorit är helt klar det flexibla lacket, snabbt och smidigt samt att det inte går sönder så lätt.

Brukar ni lacka klappar och brev?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar