Kontakt

julmysigt@gmail.com

måndag 24 november 2014

Mango Chutney senap

Fick hem lite julsaker från Apoteket Hjärtat.
Bland sakerna fanns en senap som byter smakinriktning varje år.
Smaken för 2014 var Mango Chutney.

Jag gillar inte senap alls och får kräkreflexer bara av att lukta på stark senap, men den här senapen luktar inte så mycket senap.
Den luktar sött av mango och socker...jag tog till och med mod till mig och smakade.
Måste säga att resultatet var helt ok, det smakar verkligen sött av Mango Chutneyn och man anar bara själva senapssmaken.
Så den fick helt klart godkänt av mig =)

Sen har vi min man som verkligen gillar senap, han gillar riktigt stark senap så när han provade denna så var han inte så nöjd.
Han tyckte mest den smakade socker och sött.
Så det blev ett nej från honom.

Så resultatet av smaktestet blev både ett ja och ett nej.
Gillar man söt senap så funkar den men vill du ha drag i senapen får du leta vidare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar