Kontakt

julmysigt@gmail.com

lördag 3 januari 2015

Lite deppig...

Ja jag känner mig faktiskt lite deppig nu när julen är slut.
Oftast brukar jag bli deppig lagom till att allt pynt ska ner men i år blev jag deppig nån dag innan julafton.
Tycker att tiden gick så otroligt snabbt, kommer ni ihåg när vi alla drog igång bloggarna i augusti/september.
Vi tyckte att det var ju en evighet kvar till julen, men nu är den redan över...

Tror att en del av mitt deppande beror på vädret.
Vi fick ju kyla och snö och julafton var fin, MEN sen kom värmen tillbaka.
På nyårsdagen var det fint ute och syskonbarnen var ute och gjorde fina snölyktor.
Skymningen kom och det var stjärnklart och fint.
Men bara någon timme innan klockan skulle slå 12 så ändrades vädret ordentligt, det blev varmare och det blev molnigt och dimmigt.
När vi började skjuta raketer så såg vi knappt vad dom sköt i området bredvid oss, så tjock blev dimman.

Dagen efter var all snö borta och det har mest regnat och stormat här i Stockholm.
Får se när kylan kommer tillbaka om den nu gör det.

Får nog flytta till Lappland för att få ordentliga vintrar.

Men trots deppighet så var julen och nyår mysigt med god mat och familj.


2 kommentarer:

  1. Jag känner mig också deppig:( Känns som om jag är en svan som kör ner huvudet under ytan för att inte se att allt roligt är över... när jag tänker på att ta bort juldekorationerna så knyter det sig inombords... Lika underbart som det är att längta till julen och planera allt mm, lika jobbigt är det när allt är över.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är samma här, är ju så mysigt med allt pynt.
      Tycker alltid att det känns så tomt när man plockar ner allt juligt.

      Radera