Kontakt

julmysigt@gmail.com

torsdag 13 augusti 2015

Att tänka på Julbord

Japp då var det dags att börja fundera på vart vi ska äta årets julbord, borde bli två julbord.
Brukar äta ett med min sida av familjen och ett med mannens pappa med familj.

I augusti så börjar dom flesta restaurangerna göra reklam för sina julbord.
Folk tycker ofta att jag är knäpp som pratar julbord i augusti, MEN jag har varit med om flera gånger att det ska bokas julbord i början av oktober och allt är fullbokat.
Så varför inte vara ute i god tid.

Saker man ska tänka på.
Vill vi ha:

  • Traditionellt julbord?
  • Vegetariskt julbord?
  • Skaldjurs julbord?
  • Julbord med tema?
  • Julbord med underhållning?
  • Julbord på båt?
  • Vilken tid, lunch eller middagstid?
  • Julbord med övernattning?
  • Vill du ha ett specifikt datum så var ute i god tid med bokningen!
Förra året provade vi julbord med övernattning och det var jättemysigt, det rekommenderas.
Så nu blir det till att fundera på om vi ska välja samma som förra året eller om vi ska prova något nytt.

2 kommentarer:

  1. Vad fin bloggen ser ut:)) Tyvärr har jag inte råd att äta julbord ute, så jag brukar satsa på att göra ETT julbord hemma för familjen där vi har ALLT som alla vill ha. Stort jobb för mig men värt det i slutändan:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tycker bloggen ser bra ut =D

      Ja att äta julbord ute är inte billigt tyvärr, brukar bli att vi får det som en julklapp av svärfar.
      Mysig julklapp där vi umgås med varandra.

      Radera