Kontakt

julmysigt@gmail.com

tisdag 25 augusti 2015

Bakning med Saffran

En av favoritkryddorna under julen är såklart saffran, sååå gott.
Äter mer än gärna saffransbullar och annat gott, förra året fastnade jag för ostkaka med saffran.


Jag skulle väldigt gärna baka mer med saffran i år men måste hitta någon som jag kan dela med mig av allt det goda till.
Risken är annars stor att jag och mannen äter upp allt och då kommer vi rulla fram efter jul hehe.

Tänkte att man kanske skulle äta goda bakverk bara på helgen, då drar man ju ned konsumtionen lite ;-)

Skulle vara gott med Lussekatter, saffrransbiskvier, åppelpaj med saffran, saffransskorpor mm mm.

Har ni några bra recept på goda bakverk med saffran?


4 kommentarer:

  1. Håller med om att få saker ger så mycket julkänsla som saffran. Själv bakar jag gärna saffransbiscotti. I somras blev jag glad också när vi var på Gotland för där fick man äta både saffranspannkaka och saffransglass mitt i sommaren :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saffranspannkaka låter så gott, har aldrig provat det.

      Radera
  2. Jag älskar saffransbullar - sååå gott! Jag brukar också göra sockerkaka med saffran- och apelsinsmak- jättegott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas på flera bak med saffran i jul =D

      Radera